English
Zmenšiť textZväčšiť text

Cykloturistika

Cykloturistická trasa - Popod severný Vihorlat

Uvedená cykloturistická trasa patrí podľa obtiažnosti do kategórie Šport -náročnejšie športové okruhy, alebo trasy, ktoré vyžadujú dobré zvládnutie techniky jazdy na bicykli a dobrú kondíciu. Na cykloturistickej mape Šariš - Horný Zemplín 2. vydanie je označená modrým písmenom S. Jej celková dĺžka je 16 km s prevýšením 190/140 m. Na trasu vyrazíme z Humenného (156 m.n.m.). Prakticky po rovine prejdeme 2,5 km do obec Jasenov (155 m.n.m.), na jej konci odbočíme vľavo na lesnú cestu, kde nás čaká neznačený úsek. Ak máme dosť času, môžeme si odskočiť na Jasenovský hrad. Dolinkou stúpame na hrebeň a pod vrcholom Skalky sa napojíme na pokračovanie zeleno -označenej trasy nad Chlmcom. Zbehneme do obce Chlmec (234 m.n.m.) a na jej konci sa napojíme na modro - označenú trasu. Na konci obce odbočíme vľavo (smerom na sever-na Humenné) a cca po jednom kilometri modro - značenú trasu opúšťame odbočením vpravo (novou cestou) na Ptičie (226 m.n.m). Po zhruba 2 km na konci obce pokračujeme priamo po poľnej ceste až do Kamienky (228 m.n.m). Odtiaľto po štátnej ceste sa pohodlne dostaneme do Kamenice nad Cirochou (183 m.n.m.), kde na železničnej stanici trasa končí, resp. môžete pokračovať štátnou cestou do východzej stanice Humenné, ktorú dosiahnete po siedmych kilometroch.